Ahad, 16 September 2012

Pasar Filipina Kota Kinabalu

ok, ni 1st time aku sampai KK nih. sekian lama mmg blm pernah jejak kali lagi. mula2 sampai tu hotel mmg area town KK. so senang nak g mana2. mula2 nak cari masjid utk solat. tanya2 rupaya masjid tu ada je kat town tu, tepi laut. Masjid sinsuran namanya. so senang, xyah ngelat.

tapi, since ini first time aku kat KK, mmg terkejut badak la aku. sbb area pasar pilipin tu bagi 1st timer mcm aku agak mengerikan. with the sights, the sounds and the smell. seriously, sbb aku xpernah tgk that many pilipinos. in Malaysia!

anyway, nasib baik ada akak baik hati bg instruction kat kami ni. agak blurr jugak mula2. aku agak berjaga2 sbb aku terbawak kamera gedabak aku tu. ada gak mata memerhati. tp alhamdulilah, nothing bad happened.

lepas solat terus ke pasar tu. banyak benda jual esp yang mutiara2 tu. tp x sure ori ke tak. peniaga nyer ckp ori tp aku skeptikal ckit la. kalau ori kenapa arge murah giler ya tak?

ok lets explain bergambar



ni area tepi laut. ke atas dia ckit tu area pub2. since aku x minat pub so aku x g area atas2 tu.
kalau time ptg2 senja matahari berlabuh tu best lepak n ambik gmbr cni kot. cuma masa kami pergi tu, HUJAN waktu petang. so xper, dpt ambik gmbr dh syukur. **nyanyi lagu semuanya ada di KK lalalala"


kat ujung dia pulak ada patung2 dolphin dan jugak pelantar tepi laut. banyak bot2 berlabuh tepi tu. syok tgk ombak. tp again, hati2 - sbb ramai yg suspicious looking n jugak tepi laut. kang x pasal2 harta benda jatuh bawah. tu gmbr akak2 dr mana ntah teruja memanipulasi dolphin.


yang ni pulak sesuatu yg aku sgt konfius kat pasar pilipin nih. kenapa ramai sgt tukang jahit kat luar tu ek. dan semuanya lelaki. xda pompuan pun. dan selamber badak je ada org tido kat tepi2 jalan. org waras ke tak aku pun x pasti. dan sgt2 konfius, ramai nyer org suar koyak haha.



aku n mat yajik cam whoring hahaha. gmbr edit semata2   

kat atas tu barangan standard yang dijual kat pasar pilipin tu la. tp make sure anda pandai tawar menawar dan berwajah tampan mcm kami . sesapa yg x reti menawar tu, ehek2. merasa lah kau kena pow! so bg yang level 10 skill mcm mat yajik tu, aku sampai x terdaya dh tgk dia pow makcik tu haha. aku pulak level 6.5 je. kbye

Tiada ulasan:

Catat Ulasan