Sabtu, 6 Oktober 2012

Rock Road Seafood, Kuching

Aku ni dah lama dok kuching ni semenjak kecik lagi, salu tgk Rock Road Seafood nih kat tepi Jalan Rock. Mmg xleh miss restoran ni. so dulu2 aku bajet ni restoran mahal gila2, so xda nak menaruh harapan nak pergi la. ye la kawan aku dok bgtau arwah TYT Swak salu mkn cni dlm private room, spend thousand on the saefood. so aku gerun ah nak mkn cni. mkn kat top spot je senang. tp cuma top spot tu ada masa harga akan jadi mahal (ikut harga pasaran bahan mentah) dan jugak crowded kalau dah lambat tu.

so hari tu, aku, edzura n yaziz decide utk makan cni. lagi2 yaziz ckp nak belanja. (belanja laju je kan) hahaha. tp menurut edzura kena pergi awal - sbb masalah parking dan juga nak elak org
ramai sgt kay situ.

location - mmg senang sgt. Jln Rock menuju ke Central Park. mmg betul2 tepi jalan. xleh miss punya lah. tp ada gak yg x nmpk sbb dia belakang bus stop. lepas shell tu, ada traffic light kecik the junction belah kiri after traffic light tu. senang. easy breezy.

since edzura tu puasa, so kt order banyak jugak la. aku review satu2 makanan ni ok.

1. nasi goreng seafood (eh seafood ke ayam ek)



ok kat atas tu mcm biasa je nasi grg dia. xda apa2 kelainan. rasa ok, portion utk 3 org. leh kata
nasi grg ni biasa2 je. harga - kecik rm7, besar rm30. tp x sure portion apa yang kami ambik nih.

2. ketam sate.



ketam sate ni recommended by edzura. so nak try jugak sedap katanya. yang ni makan dgn roti goreng cicah utk kuah dia tu. roti tu ada kat bawah ni. so ambik 3 sorang satu dpt mkn.
harga pulak - ketam rm25 utk small. rm80 utk large. 3 org mkn ni small cukup dah. xyah banyak2. dia skali ngan roti harganya. tp kalau nak extra kena la bayar.

bagi aku - smell ketam tu agak kuat dgn kuah mcm ni. aku prefer ketam cili yang kat top spot n fatty krabby kat taman megah tu. anyway enjoy jugak mkn ni.

3. ayam szechuan



ayam ni aku yang gatal2 nak order. hahaha. padahal kedai seafood nak mkn ayam jugak yer. nothing special pun, sama mcm top spot. harga - eh x pasti pulak harga yang ni.

3. mixed vege in yam basket.



sesapa yang kenal aku mmg tau ini adalah kegilaan aku. haha. mmg suka sgt yam basket ni. hari tu sanggup pergi kota damansara nak makan benda alah ni. yang kat rock road seafood ni lagi banyak portion dia. dan, GAJUS dia sgt banyak. puas lah mkn. sedap pulak tu. yelah kegemaran aku meme le sedap hiks.

4. roti utk mop kuah ketam. roti goreng nih. kolesterol banyak.



ini tgn yang sedang mengemop extra kuah tu yer.



yang kat bawah tu pulak udang masak golden egg yolk. aku rasa mcm udang masak ngan telur masin. tp yang ni MMG SEDAP! harga pulak - rm 15 utk small, rm85 utk large. eh mcm x proportionate je kan. haha. so recommend mkn yang ni - wajib!


interior restoran ni aku rasa biasa2 jr utk harga dia. lagipun arrangement agak sempit. nasib
 baik dtg awal, so leh enjoy mkn sementara org lain blm sampai. tgk gmbr tu area ada pompuan tu actually fuunction room. x pasti la brp org leh muat dalam

 



verdict:

1. harga a bit pricey compared dgn top spot. tp ini restoran bukan food court. one thing yang bagus is, harga nya ttp as in menu. tak ikut harga pasaran n season. kalau top spot tu, season ujan siap la kena ketuk sbb xda harga standard. nak2 lagi musim perayaan.

2. selesa - cni selesa as long as u DATANG AWAL. so bagi aku mmg suka dtg awal xnak sesak2 dlm restoran. kalau top spot sesak xper, sbb open air. yang ni sesak mau nyer telinga bingit dgr org bercakap sekuat alam.

3. as for rasa, not much beza dgn top spot. in fact aku rasa in certain things, top spot punya rasa better.

4. freshness - cni mmg fresh. udang tu still alive woh!

ok, sesapa nak usha lebih leh tgk kat website dia - http://www.rockrd.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan